7 prostych pomysłów, aby poprawić “zmęczone konto” na Facebooku

Niezależnie od tego, czy pozyskujesz nowych klientów, czy starasz się odzyskać starych klientów, prawie zawsze działasz w konkurencyjnej przestrzeni. Oznacza to, że nie możesz polegać na tej samej “zmęczonej koncepcji” prowadzenia konta firmowego.

Ten artykuł przedstawi 7 pomysłów na odświeżenie Twojego wizerunku na Facebooku, który pomoże wyróżnić się z tłumu.

#1: Role handlowe

Postaw się w butach klienta. Często trudno jest firmom zastanowić się, jakie podejrzenia lub zastrzeżenia może mieć nowy klient przed zakupem.

Pamiętaj, że pracujesz z pełnym zakresem informacji. Spróbuj to zobaczyć z innej perspektywy.

Trudno jest znaleźć obiektywny głos, ale słuchanie tego, co mówią Twoi klienci, jest zawsze dobrym pomysłem. Porozmawiaj z przedstawicielami obsługi klienta, przeczytaj recenzje i uważnie obserwuj media społecznościowe. Po uzyskaniu informacji oraz zrozumienia problemów,  możesz zapobiegać wszelkim wątpliwościom, które mogły wystąpić, rozwiewając je w nowej kopii reklamy.

  • “Darmowa dostawa”
  • „Anuluj w dowolnym momencie”
  • „Bezproblemowe zwroty, bez zadawania pytań”

#2: Zadawaj pytania

Wyjaśnij, że rozumiesz pragnienia Klientów i wczuwasz się w ich potrzeby (np. „prosiłeś, dostarczaliśmy”).

Powinieneś zadawać pytania, które odzwierciedlają problem, przed którym stoi użytkownik. Pamiętaj tylko o złotej zasadzie badania krzyżowego: nigdy nie zadawaj pytania, na które nie znasz odpowiedzi!

  • „Zmęczony czekaniem na X”
  • „Nie mogę znaleźć właściwego X”
  • „Chore ceny projektantów?”

Następnie przedstaw swoje rozwiązanie jako oczywistą odpowiedź.

  • “Koniec czekania!”
  • „Poznaj swojego nowego X”
  • „Pożegnaj się z cenami projektantów”

#3: Zawsze różnicuj

Pamiętaj, że jeśli użytkownicy zobaczą Twoją reklamę, możesz bezpiecznie założyć, że widzą również reklamy Twoich konkurentów. Twój rynek docelowy nie musi być przekonany, dlaczego powinien kupować klapki, ale dlaczego twoje klapki są lepsze niż wszystkie inne.

Materiały premium? Produkcja krajowa? Niskie ceny? Niech ludzie wiedzą, co czyni cię wyjątkowym.

  • „Ceny zaczynają się już od X”
  • „Polski producent”
  • “100% bawełny”

#4: Użyj emotikonów

Emoji to świetny sposób, aby przyciągnąć uwagę odbiorców i ożywić wiadomość promocyjną. Chociaż staramy się, aby nasz tekst był krótki i żwawy, emoji mogą pomóc nam komunikować się w sposób łatwy i przyjemny dla konsumenta.

Według Adweek , 92 procent populacji online korzysta z emotikonów, a wśród nich 84 procent kobiet i 75 procent mężczyzn uważa, że ​​emotikony wyrażają swoje uczucia dokładniej niż słowa. Dlatego warto używać emoji, jeśli chcesz mówić językiem swoich klientów.

Emojipedia to poręczna wyszukiwarka emoji, która zapewnia odpowiedni format kopiowania i wklejania ulubionych emotikonów na wybranych platformach.

#5: Jasne wezwanie do działania

Możesz mieć idealną reklamę, która świetnie przekonuje użytkownika do zarejestrowania się lub zakupu. Ale jeśli nie podasz jasnych instrukcji na temat kolejnych kroków, prawdopodobnie już go straciłeś. Chcemy, aby czytelnik podjął działania tu i teraz!

Przekonaj ich do podjęcia działań, wprowadzając poczucie pilności oferty. Używaj słów takich jak „dzisiaj” lub „teraz”. Używanie wykrzykników również doda ci emocji i podkreślenia.

  • „Tylko przez ograniczony czas!”
  • „Tylko na jeden dzień!”
  • “Ostatnia szansa”
  • „Nie przegap tego!”

#6: Zyskaj kreatywność dzięki formatowaniu

Jeśli nie możesz przejść krótką i słodką trasą, spróbuj uzyskać kreatywność dzięki formatowaniu i użyciu podziałów linii lub wypunktowania. To dobry sposób na rozbicie długiego bloku tekstu i ułatwienie trawienia długich tekstów reklam.

Pełne zdania nie są konieczne i rzadko są czytane jako takie. Czytelnicy i tak zazwyczaj przeglądają kopię, próbując wyciągnąć słowa kluczowe, więc dlaczego nie zrobić tego za nich.

Odzyskaj swój produkt lub usługę z powrotem do podstawowych korzyści / funkcji i komunikuj je z punktowymi punktami.

#7: Używaj referencji

Spróbuj dołączyć opinie klientów do swojej reklamy. Te referencje peer-to-peer świetnie sprawdzają się w angażowaniu nowych klientów.

Jeśli zainwestowałeś w PR, wykorzystaj to najlepiej cytując fragmenty tych wydawców. Im bardziej znany, tym łatwiej zdobyć zaufanie czytelnika. Możesz łatwo uwolnić się od bezwstydnej autopromocji, gdy jest postrzegana jako pochodząca z zewnętrznego źródła.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *