5 korzyści z niestandardowych strategii reklamowych na Facebooku
Jeśli jesteś jednym z 968 milionów ludzi, którzy logują się na Facebooku każdego dnia , być może zauważyłeś, że platforma oferuje trzy różne miejsca reklamowe, a mianowicie aktualności z pulpitu, wiadomości mobilne i prawa kolumna na pulpicie. Facebook oferuje również reklamy poza Facebookiem poprzez strony sieciowe (zwane siecią publiczności), a także reklamy na Instagramie .
Oczywiście reklamodawcy chcieliby skorzystać ze wszystkich różnych miejsc docelowych reklam, ale nie oznacza to, że wszyscy powinni znajdować się w tym samym zestawie reklam. Ogólnie rzecz biorąc, kampanie można uruchamiać jednocześnie we wszystkich miejscach docelowych, z wyjątkiem sieci odbiorców, która działa tylko wtedy, gdy aktywny jest kanał wiadomości mobilnych.
Zachowanie w witrynie różni się w zależności od urządzenia. Tak więc, jak ludzie zachowują się na stronie internetowej mogą różnić się na pulpicie od tego, co zrobiliby na urządzeniu mobilnym. W związku z tym kopie reklam, strony docelowe i oczywiście wezwanie do działania. A więc ogólna strategia reklamowa powinna być dostosowana do zachowania użytkowników w zależności od urządzenia z którego korzystają.
Oznacza to, że każde z dostępnych miejsc na Facebooku (pulpit i kanał mobilny plus prawa kolumna na pulpicie) powinno zawsze znajdować się w osobnych zestawach reklam.
Przyjrzyjmy się pięciu najważniejszym zaletom podziału miejsc docelowych w różnych zestawach reklam i wdrożenia niestandardowej strategii umieszczania na Facebooku.
1. Dokładniejsza kontrola budżetów
Jednym z największych problemów wielu firm z reklamami na Facebooku jest to, że mogą one być trudne do szybkiego skalowania. Dzięki umieszczeniu każdego miejsca w dedykowanym zestawie reklam możesz dostosować budżet dla każdego miejsca docelowego na podstawie skuteczności. Jest to klucz do opłacalnego skalowania kont.
Wyobraźmy sobie na przykład, że masz cel CPA w wysokości 10 zł i masz zestawy reklam z wieloma miejscami docelowymi (takimi jak komputer newsfeed i Mobile newsfeed). Jeśli bieżący CPA wynosi 11 zł, uruchomienie raportu dotyczącego miejsca docelowego może ujawnić niektóre miejsca docelowe o wartości powyżej 10 zł, a niektóre poniżej 10 zł.
Możesz uruchomić raport, dzieląc dane na główny interfejs Facebooka:
Konfigurowanie oddzielnych budżetów dla każdego miejsca docelowego pomaga uzyskać więcej za miejsca docelowe poniżej 10 zł i zoptymalizować te, które kosztują więcej niż 10 zł, w celu obniżenia CPA
2. Bardziej efektywnie przydzielony budżet dzięki dostosowanym ofertom
Bez względu na cel Twojej kampanii na Facebooku – kliknięcia, konwersje, potencjalni klienci, zaangażowanie, nazwij to – najważniejsza jest widoczność. Widoczność jest związana z ofertami i nie ma sensu licytować tego samego dla wszystkich miejsc docelowych, ponieważ nie są one równie drogie. Ponadto może okazać się, że licytacja jest zbyt niska w przypadku niektórych wysoce konkurencyjnych miejsc docelowych.
Innymi słowy, zawsze miej oddzielne strategie ustalania stawek dla miejsc docelowych, aby uzyskać jak najlepszy zwrot z inwestycji.
3. Lepsze wyniki na miejsce z dostosowanymi reklamami
Chociaż rozumiemy, że rozpoznawalność marki jest ważna, nie zgadzamy się z faktem, że identyczna reklama osiągnie w pierwszej kolejności rozpoznawalność marki. Reklamy na komputery stacjonarne i przenośne mają zupełnie inne wymiary, a reklamy w prawej kolumnie na pulpicie również różnią się od obu tych formatów.
Chodzi o to, że reklamy wyglądają inaczej w zależności od tego, gdzie są wyświetlane. Doskonale czytelna reklama na pulpicie może być zbyt mała, aby można ją było odczytać na telefonie komórkowym. Nie ma nic złego w korzystaniu z tej samej reklamy we wszystkich miejscach docelowych, ale należy je dostosować.
Na przykład reklamy na telefon komórkowy wymagają mniej znaków i muszą działać na mniejszych ekranach niż reklamy na pulpicie, co oznacza, że rozmiar czcionki i małe ikony powinny być zazwyczaj większe. Tworząc cokolwiek większego, zazwyczaj wpada się na regulacje współczynnika tekst / obraz Facebooka. Nie więcej niż 20% tekstu nadal musi być respektowane, nawet jeśli rzeczy są większe dla urządzeń mobilnych.
4. Wyższe współczynniki konwersji
Strony docelowe działają inaczej w zależności od urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Posiadanie tej samej strony docelowej dla każdego miejsca docelowego oznacza po prostu ignorowanie faktu, że ludzie zachowują się inaczej na różnych urządzeniach.
Użytkownicy mobilni preferują lejki krótkiej sprzedaży, wyświetlacze wizualne (takie jak kalendarz na datę wygaśnięcia karty kredytowej) oraz tekst informacyjny, ale na temat. Podczas gdy wiele responsywnych stron internetowych jest nieco zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych, strona kasowa jest zazwyczaj stroną o największej liczbie rezygnacji. Strona zakupowa powinna być tak krótka i łatwa w nawigacji, jak to możliwe na telefonie komórkowym. Z drugiej strony użytkownicy komputerów biorą pod uwagę długość strony docelowej i szczegółową treść podczas dokonywania zakupu.
Podczas optymalizacji dla różnych urządzeń należy pamiętać, gdzie w ścieżce sprzedaży znajduje się użytkownik. Na przykład osoby, które znalazły Cię za pośrednictwem Facebooka na smartfonie, zazwyczaj są bardziej oddalone od podejmowania decyzji o zakupie niż osoby na urządzeniu stacjonarnym, które otworzyły promocję za pośrednictwem poczty elektronicznej.
5. Długoterminowy sukces i lepsze strategie
Rozbicie miejsc docelowych w różnych zestawach reklam pozwala skoncentrować swoje bieżące strategie zarządzania na elementach najlepiej działającego konta.
Na przykład różne miejsca docelowe mogą generować różne wyniki na podstawie początkowego zestawu reklam. Wynika to z kilku czynników, takich jak koszt kliknięcia, widoczność i rozmiar reklamy oraz zachowanie online kupujących online. Podział miejsc docelowych w oddzielne zestawy reklam umożliwia utworzenie nowego testu reklamowego za każdym razem, gdy zidentyfikujesz reklamę o najwyższej skuteczności i dostosujesz tekst reklamy do wymagań technicznych każdego miejsca docelowego
Ponadto będziesz mógł tworzyć raporty i ostatecznie tworzyć zestawy reklam docelowych w oparciu o wydajność urządzenia, wiek, płeć i obszary geograficzne. Wszystko to sprawia, że strategia reklamowa jest bardziej elastyczna i skuteczna.